Program Kepimpinan Organisasi Tahap II


Assalamualaikum..





Pada 23 ogos sampai 25 ogos 2013 aku join satu program iaitu Program Kepimpinan Organisasi Tahap II under Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perlis . baget je aku ni mcm power boleh join benda benda mcm ni padahal berebut berebutkan sampai habis kredit call Puan Malini . kira mcm first come first serve. tak da lah uitm pilih orang yang bagus je boleh pergi . lagi satu punya lah bagus aku ni . aku pergi program ni sebab tak nak pergi koko . pergh . koko tiga hari berturut turut weh . memang tak lah aku nak pergi . nampak sangat kemalasan aku tu terserlah sanggup tu cari lubang lubang yang boleh buat aku lari ko . alhamdulillah Berjaya :)


Location di Langkawi . kami menginap di Eagle Bay Hotel fully sponsor by Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perlis .  pastu dapat baju percuma . baju tu jersi tau . lawa juga even simple alaa orang dah bagi percuma bersyukur je lah aku lesing juga kang . wakil dari UiTM ada 14 orang kebanyakan akak akak degree yang pergi . almaklom lah dorang baru lepas bercuti panjang . dalam 14 orang tu ada boy over flower tau . nama dia Huzaifah a.k.a U.J .  unik kan . dia ni bakal MPP kat UiTM perlis ni . sama lah dia dengan kawan aku yang ikut ni nama dia cekodok . 


first time pergi sana kan aku frust giler . kenapa? sebab cekodok dengan UJ ni asyik cerita tentang kem MPP dorang tu je .  aku ni dengan member UJ tu jadi tunggul . rasa mcm nak hempuk je dorang berdua tu . dorang bercerita sepatah pon aku tak paham . so aku pon duduk diam je .  geram ok . aku ingatkan UJ dengan Cekodok ni dah habis kan cerita tenrang kem MPP dorang yang dah lapuk tu . rupanya tak weh . dah sampai ke Langkawi dorang boleh continue cerita mpp tu. ah . lantak korang lah .  aku malas nak layan .  pastu aku buat geng dengan kawan UJ tu, Dayah . Aku dengan dayah pon jadi lah kawan . bila aku dah malas layan memang aku jadi malas .  so aku pon minum air teh kat cafe hotel tu . waw... teh layan diri tau . hotel sediakan air teh . kita yang kena letak sendiri gula dan cream . itu hebat . tak de lah sakit buah pinggang aku .  biasanya kalau air teh yang orang sedia kan manis sampai boleh membunuh ok .  kali ni layan diri . Less Sugar adalah pilihan aku . 


apa yang aku dapat dari program ini adalah bagaimana kita sebagai pemimpin menyelesaikan masalah secara kreative .  dorang cuba ajar kami melalui aktiviti kasut .  semua orang kena tanggalkan kasut letak kat center then akan ada beberapa kasut yang hilang . haa .  yang hilang tu aku lah . ntah apalah yang dia berkenan dengan kasut tu kan .  pastu dia suruh kami mcm mana nak jumpa balik kasut yang hilang tu .  bagaimanaa?? 



baginilah keadaannya time dorang gaul gaul kasut .  di pijak pijak . sian giler kasut aku . sekali tengok mcm dorang tengah belasah manusia yang tak bersalah pulak . oh my kasutttt . last2 aku dapat pakai balik kasut aku tu . ^^ . yang baju biru tu .  itu lah UJ yang di aur aur kan oleh aku . haha




ini adalah lunch kami semua .  sedap hingga menjilat pinggan kau sendiri .  pastu malu malu sebab ade orang tengok .  apa punya perangai lah pelajar sekarang ini . sekali lagi .  semua ini adalah percuma ok .  percuma .




OPTIMUS SUPRIME .  ini nama kumpulan aku . kumpulan ni nama je hebat tp malu malu kucing . dalam kumpulan aku ini aku lah yang paling muda 19 tahun . yang lain atas 20 . idea buat topi kumpulan pun idea aku . aku kena lah membantu mereka yang shy shy cat ni .  di sebab kan MC cakap kumpulan yang terbaik akan dapat hadiah . aku pun pulun habis habisan buat sebaik mungkin sebab nak hadiah . then bila time penutupan tu . aku pon baget yang group aku boleh menang . last2, semua group dapat hadiah .  tak de pertama tak de yang terbaik . ini gampang . 





nampak tak lukisan atas ni . jeng jeng . hasil usaha tangan aku dengan bantuan allah . first time lukis . oh lupa . kami di kehendaki lukis bangunan Jabatan Belia dan Sukan dengan kos RM 300 juta .  then ini lah hasil nya . atas bengunan ade swimming pool . :) sekali tengak mcm manakutkan je .





aku jumpa conjuring kat Eagle Bay Hotel .lalalalalaaaa.  ok . bye .




No comments:

SEGALA YANG BERADA DI ATAS INI ADALAH HAK MILIK BLOG INI