Insomnia


Assalamualaikum






Insomia, yang Latin untuk "tidak tidur," adalah ketidakupayaan untuk tidur atau kekal tidur. Insomnia juga digunakan untuk menggambarkan keadaan bangun tidak berasa dipulihkan atau segar


Ha... betul lah tu.. aku lah tu. yeye tak syak lagi betul betul.

aku adalah salah seorang Insomnia.
dah lama dah aku mcm ni. dari kecik lagi. aku hanya boleh tidur if aku betul betul letih. example, if aku balik dari training olahraga aku akan terus tidur. if aku dapat tidur tu.. jgn lah kacau... memang aku akan mengamuk. sampai mak abah aku pon takut, aku ni unpredictable. sometime aku boleh jadi putri yg lemah lembut. but sometimes aku boleh berubah. takut tak, hakhakk..

sebab tu aku selalu Tampal Note.

"hormatilah orang yang sedang tidur"


aku betul betul betul jeles orang yang boleh tidur dgn cepat nye. aku ni.... kekadang tidur 2 jam je. nampak je mcm tidur. baring mcm org tidur. tutup mata. tp sebeno nye aku tak tidur pon. aku boleh tulis ape yg korang buat setiap masa, berdengkur lah. ade kucing la. hoho...

kenape aku tak boleh tidur?

Problem
Bile aku ade problem, aku akan pikir untuk selesai kan secepat mungkin. aku tak suke beban. aku tak suke rase serba salah. aku tak suka menunggu. dan aku juga suke imaging yang bukan bukan. sometimes aku takut dengan masalah tu, so, dalam lelapan aku menangis, nampak je kat luaran mcm gengster, tp aku menangis dalam lelapan. if ade assingment pulak. aku akan cepat cepat buat, aku tak suke tangguh, nnti aku tak boleh tidur, if lec bagi hari ni. esok petang siap ! sangat lah beruntung siapa yg group ngan aku tu. they didn't do anything. when they ask. Atiq, assignment mcm mana? then i replied, its DONE dear, belanje aku makan....:')


Berfikir
aku ni suke sangat berfikir panjang panjang. even tak penting pon. aku akan pikir jugak ! umpama mcm orang kata kita tenung gelas kaca sampai pecah. means. aku akan pikir sampai limit !. sometimes aku boleh rancang masa depan perkara tu. ade jugak pikir bukan bukan.. haha.. nak buat mcm mana aku manusia biasa, haha. berfikiran jahat pon ade, aku bukan baik pon. nampak je baik. hhhahaha... haa.. contoh nye kan... org kate if nak tidur. kite bayangkan kambing biri biri lompat pagar. ye. aku bayangkan... tp aku terus pikir..pagar tu mcm mana? tinggi ke rendah? kambing tu lepas ke lompat? nak kire sampai bile? see!!!


bila OverThinking... aku migrain........ tahap ni parah, aku rase mcm nak pijak pijak je sape carik gaduh. not in mood lah... aku igt lagi. Time MDS. aku tak cukup tidur, akak OC bagi pressure.. aku geram sangat... pagi awal kol5. nak berebut mandi, stress!! bile jalan tu, aku 5x muntah, sebab terlalu pressure,,then aku di tempatkan dengan student yg ade penyakit critical.. if korang boleh rase kan.. urat kepale aku belah kiri tegang giler ! ye urat yg hijau tu,, tegang! stress la makne nye tu.. even kau buat lawak pon kat aku. aku boleh cakap. jgn jadi bodoh la wei, tak lawak pon. o m g. kuang ajo nyer! yess,, that me when i very very stress!


sebab itu lah eyesbeg saya besar, dan saya bermata panda !



sekian :)

SEGALA YANG BERADA DI ATAS INI ADALAH HAK MILIK BLOG INI