Dare To Dream


Assalamualaikum.

Wahhh.. hebatnya kawan aku skrg ni.. dah updated blog.. tggal lah aku je yg tersengguk2 nak update blog. Haha..
Hanini ! aku dah update blog… tp x tahu nak cerita apa.. haha.. btw, aku rase bersalah kt kau, harap kau tabah kan diri kt sana.. :’(

Ok… nak citer ape yeeeee…
Ok la aku citer sikit kehidupan aku kt sini…
nape la my pren updated sedih2 ni. aku pon nak sedih gak la. 

Act, aku sikit kecewa ade kat sini. Aku dapat kos (kenapa SR 111??).. malang kan? Tu la manusia. Tak bersyukur, Alhamdulillah aku di tempatkan kt UiTM kampus Arau ni. Even Arau ni x maju mcm kt K.L aku tetap bersyukur. C-Mart la tempat aku menghabiskan duit. Citer pasal duit. Aku tak mohon PTPTN. Hidup aku susah. Ni gara2 salah pilihan. Adik2 jgn jadi mcm akak. Melayang dan melayang

Setiap pagi aku jalan kaki ke kuliah. Memang letih. Jalan kaki, sedangkan org lain naik kenderaan sendiri. Basikal ke. Sape lah aku ni. Insan yg penuh kelemahan. Terlalu bnyak kelemahan.maaflah kalo ade org kesakitan di sbbkan kekurangan aku. Maaf.

Aku sering di persendakan kerana tiada *&^&%$.. kawan ku.. perlukan kamu buat begitu. Aku sgt percaya janji Allah. Aku percaya pada qada’ dan qadar. Maaf utk di katakan. Tidak kah kamu rase berdosa atas kemungkaran yg telah kamu laku kan? Tidak cukup dgn itu. Kau pula menghanjingkan org yg mengikut perintah Allah. Sedar lah. Bercintalah lepas kawin. Aku hanya pendam perasaan cinta ini. Cukup lah dlm hati aku menjerit..

Bila aku dtg UiTM ni. Satu je janji aku pd Allah dan Family ku. Yg ku mahu adalah kejayaan. Bukan kemaksiatan. Biar lah mereka tapi bukan aku. Maaf utk kata.. amatlah sukar utk ku menjalani kehidupan disini walaupun tabah di luaran. Dalam ku masih menangis. Menatapi. Alhamdulillah. Roomate aku baik2. Tidak social.terima kasih Allah.

Bila aku dah langkah ke uitm ni. Aku menghampiri kegemilangan yg aku selalu mimpikan. Aku nak Berjaya. Aku nak belajar oversea. Aku nak dekan.. aku di lahirkan utk Berjaya. Kenapa aku tak kejar jalan utk Berjaya itu. Jgn terpengaruh atiqah.



My first presentation in Univ !



sekian..


1 comment:

Firdaus® said...

adik kena belajar sungguh2 jangan hampakan harapan parent ye..kalau pasal management tak paham jmpa abg pun tak pe..insyaAllah abg boleh tolong tunjukkan =)

SEGALA YANG BERADA DI ATAS INI ADALAH HAK MILIK BLOG INI