A Week of Life in City

assalamualaikum..

hari raya yg smpurna adalah meraikannya bersama keluarga..tp sy..?hurmm..sadly to say..malam raya pertama da kene berangkat ke puchong..nape..?sbb sy x nak terganggu ngn kemeriahan mereka2 di aidilfitri..biarlah sy menyepikan diri sbentar..bukan niat untuk menyombong saudara2 ku..hanya ingin melepaskan diri dari letupan2 mercun seperti darurat bunyinya..

seriously,memang bosan..atau lebih dikenali sebagai boring in english nya..
kat sana n langat..mmg Totally Different..panas nya hari hingga kan embun pagi terhapus..nikmatnya pagi,,aku hilang..hanya yg ada adalah panas semata2..bukan niat ingin mengutuk..tapi itulah kenyataannya..

sy hanya mampu menghitung syawal berlalu perlahan2..membaca buku dan membuat latihan adalah rutin harian yg wajib..bukan jua niat di hati ingin poyo atau pon berlagak..sy tidak lah pandai seperti kamu..sy hanya berusaha untuk mendapat yg terbaik..sy sudah berusaha sebaik2 nya..andai tiada keputusan yg memuaskan..itu lah manusia..biasa lah..manusia itu tidak sempurna kawan2..tp sy hanya berusaha untuk berada di jalan yg benar..

di langat..andai ingin membeli pekakas rumah atau barangan dapur..kedai runcit atau pasar pagi adalah pilihan utama..tp apa yg berlaku di puchong..tesco,care4 mahupun gaint..adalah pihan paling utama..tiada wujudnya kedai runcit atau pun pasar di sana..bangunan pencakar langit adalah penganti bagi pokok2 yg tinggi..

dengan keadaan nya sebegitu bagaimana ingin sy enjoy dengan kehidupan di bandar..? sy hanya mampu menghadap buku semata2..ingin jua melarikan diri dr buku2..tp apakan daya..walau seribu langkah ku berlari..hanya yg ada adalah bangunan2 usahawan yg berjaya..

hari demi hari berlalu..makin hampir nampak nya kita dengan tarikh percubaan spm..walau pun percubaan..amat besar makna nya pada ku..doa kan sy ye kawan2..
oke lah..sekian dr ku..

wassalam..

No comments:

SEGALA YANG BERADA DI ATAS INI ADALAH HAK MILIK BLOG INI