hari ku yang pertama

hi. ape khabar. hari ni merupakan hari pertama aku bekerja. dimana?. di station petronas yg berhampiran. na tau kisah salama beberapa jam? if mahu, terus kan membaca. terima kasih. SMILE. MESRA. eh2. termaso dalam rule petronas pulak. haha. :))

pagi2 lg aku da panas dn moto lagenda WMM. ish. drpd sejuk badan aku terus jd berpeluh. semata2 nak start moto tuh. da start. mati balik. COBAAN. pas da selesai semua. aku start keje aku jd cleaner. jeng. aku memburu sampah2 yg mengganggu mata2 yg memandang. yg bab nih. small metter la kan. da de basic kat rumah. bile da OKEH. aku jd cam enginering plak. haha. :)) start buat dipping pagi. ape tu? senang je. kite check minyak tu berape volume dye. alaa. mcm bace GRAPH mathe jugak. tapi. abg F kate "bacaan kene betul2 betul. if tak betol kite lah punce pelanggan tak cukup minyak." see!! amanah TUH. PENTING. best. sbb. bukan semua orang boleh buat bende tuh. except PC FC. jeng.jeng. happy2.

after that. aku jadi seperti POLIS TRAFFIC. alaa. just tunjuk tangan STOP, KEDEPAN, KEKIRI dan KE KANAN. wakaka. best2. bile da ok. aku dihulur duit untuk membayar bayaran minyak mereka. tp aku di pesan. "jangan bayarkan untuk pelanggan"..hmmm. macam mane ni? lagi aku mengelak. lagibanyak pula mereka yg meminta tolang. Ok.tak pe. kebanyakkan mereka yg meminta pertolongan semuanya dr golongan WARGA EMAS. KURANG UPAYA. saya pun SENYUM.SMILE.MESRA.. tp. dalam pada masa tuh ade kes yg tidak di ingini. kenape? Pemandu A: (menghulurkan duit rm 50)"adik tolong pakcik". Aku: (senyum) "oke Pakcik". dengan bangge nye aku berjalan ke kaunter. time da smpai kt pelanggan td. Pemandu A: (dengan muka serius)"baki pakcik mane adik". Aku: (dengan muka SENYUM) eh.pakcik bukan nak rm50 ke? Pemandu A:(dgn marah nye) kau takdengar ke aku kate Rm10 je"..Aku dalam hati : (wtF) sambil tersenyum. tetibe aku ingat kate2 RAFIDAH. "kau nih tyqa pandai PsiKo orang kan"..jeng2. Aku pon pg kt casher.cakap kat KAK ATIQAH. pastu kwn dye kate. "oklah dik.tak de masalah." perrrggghh. besyukur aku. aku bawak balance Rm40 and resit kat pemandu A tu. yang tak tahan nye. BiNi dye plak yg lebih2. wakaka. tergelak aku tengak bagaimana GELABAH NYE seorang WANITA yg bename ISteri bile duit dye silap. hahah. :)). aku pon psiko lah kan. walopon muke bini pemandu A tuh. masam dan taknak pandang aku. aku pon sesaje lap kan cermin kete dye sambil tersengeh2 cam org tak betol. haha. menjeling2 bini org tuh. haha. cam tu lah ragam manusiakan. tp aku TETAP SENYUM.MESRA. walupon. mereka benci pada ku. tu lah name nye pSiko. sape yg tak tahan. mesti BERAPI.


nota kaki::: walau ape pon yg kite harungi.sama ada sedih. polak. berapi.gembira. mahupun perasaan lain. kite perlulah SENYUM. ataupon SMILE. dAn yg penting MESRA sbb KITA Petronas. MESRA. :))

No comments:

SEGALA YANG BERADA DI ATAS INI ADALAH HAK MILIK BLOG INI